Mikoszewo 2019

06Klasy Vc i VIa z opiekunami, Panią A. Szopą, K. Ratajczak i U. Bonikowską, wybrały się na 5-dniową wycieczkę do miejscowości Mikoszewo, położonej u ujścia Wisły nad Zatoką Gdańską.
Pierwszego dnia, późnym wieczorem, wyposażeni w specjalne latarki, mieliśmy okazję zbierać bursztyny na pobliskiej plaży. Poszukiwania okazały się bardzo owocne- uzbieraliśmy spore ilości drobnych grudek tego złota Bałtyku. Następnego dnia, na spacerze do rezerwatu Mewia Łacha, poznaliśmy najczęściej występujące na tym terenie ptaki, ich głosy oraz zwyczaje. Nie udało się jednak poobserwować fok , gdyż tego dnia nie było ich na półwyspie. Wieczorem natomiast Pani Karina, z grupą chłopców, zorganizowała dyskotekę. Trzeci dzień pobytu to wycieczka do Trójmiasta. Pierwszym puntem było Westerplatte. To tu w 1939 roku garstka żołnierzy broniła się przed atakiem wojsk niemieckich. Na symbolicznym cmentarzu uczciliśmy ich pamięć minutą ciszy. Kolejnym etapem wyjazdu był spacer po molo w Sopocie. Tego dnia sprzyjała nam pogoda, zatem mogliśmy podziwiać krajobraz, roztaczający się wokół, i wdychać morskie powietrze. Z Sopotu udaliśmy się do Gdańska-tam podziwialiśmy przepiękne kamieniczki, charakterystyczne budowle, mosty oraz zwiedziliśmy Kościół Mariacki. Na dłużej zatrzymaliśmy się pod fontanną Neptuna. Program tego dnia był bogaty, czas szybko mijał i niepostrzeżenie nastała pora powrotu do Mikoszewa. Wieczorem spacerowaliśmy jeszcze, aby na plaży zobaczyć zachód słońca.

Rankiem, czwartego dnia, braliśmy udział w biegu na orientację. Naszym zadaniem było, przy pomocy mapy, w ustalonym czasie, odnaleźć ukryte tablice, na których znajdowały się słowa, tworzące sentencję. Zadanie okazało się jednak dość trudne- teren był rozległy, a czas naglił. Jednak mimo tego wszyscy świetnie się bawili. Po obiedzie pojechaliśmy do Malborka. Zwiedziliśmy i poznaliśmy historię oraz wiele ciekawostek o zamku krzyżackim i jego mieszkańcach.
Piąty dzień to czas pożegnań i powrotu do domu. Bardzo miło spędziliśmy czas w Mikoszewie, gdzie przebywaliśmy na terenie ośrodka „Solar”, który zapewnił nam noclegi, smaczne posiłki i obiekty sportowo-rekreacyjne.

REKRUTACJA 2425

Tydzień 1248

Miesiąc 6486

Wszystkich 702488

W tej chwili stronę odwiedza 20 gości.