Dwudniowa wycieczka na Ziemię Kłodzką kl. 4a, 4b i 4c

Autor: Michał Koryczan środa, 10 May 2023 06:21

MicrosoftTeams image 16

26 kwietnia 2023 r. czwarte klasy pojechały na pierwszą dwudniową wycieczkę szkolną, aby poznać atrakcje Ziemi Kłodzkiej. Pierwszym celem naszej wyprawy była Twierdza Kłodzka. Wraz z przewodnikami w dwóch grupach zobaczyliśmy górną część fortyfikacji oraz dowiedzieliśmy się o historii tego miejsca na przełomie X i XX wieku. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Parku Narodowego Gór Stołowych. Wyruszyliśmy z Karłowa do schroniska skąd rozpościera się wspaniały krajobraz. Następnie przeszliśmy jednokierunkową trasę prowadzącą schodami przez urokliwe Labirynty Skalne w Szczelińcu do punktu z którego rozpoczęliśmy w Karłowie. Widoki pierwszego dnia z pewnością wywołały podziw u niejednego z uczestników. Pełni wrażeń i nieco zmęczeni udaliśmy się do Nowej Rudy, gdzie przygotowano dla nas pyszną obiadokolację oraz nocleg.
27 kwietnia, zaraz po śniadaniu, wyjechaliśmy do Złotego Stoku.Tutaj rozpoczęliśmy zwiedzaniem Kopalni Złota z podziałem na grupy i pod opieką przewodników. Mieliśmy okazję poznać historię górnictwa i kopalni aktywnie i na wesoło. Na zakończenie wycieczki odwiedziliśmy Średniowieczną Osadę Górniczą doświadczając dreszczyku emocji i ciesząc się ze znalezienia okruszków złota. Każde zwiedzane miejsce uraczyło nas mnogością pamiątek z zakupu których niejeden uczestnik podróży skorzystał.
Podekscytowani i nieco stęsknieni za domem ruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. To były dwa niesamowite dni, które będziemy długo wspominać.
Niniejsza wycieczka została dofinansowana z przedsięwzięcia pod nazwą "Poznaj Polskę".

OBEJRZYJ GALERIĘ ZDJĘĆ!

Tydzień 1722

Miesiąc 6960

Wszystkich 702962

W tej chwili stronę odwiedza 9 gości.